Connect with us

Kulture

Kujtojmë edhe 92 vjetorin e lindjes të aktorit dhe regjisorit të mirënjohur piro mani

Po sot kujtojmë edhe 92 vjetorin e lindjes të aktorit dhe regjisorit të mirënjohur Piro Mani. Nderim dhe respekt për figurën e tij?Pirro Mani (1932-2021). Regjisor. Lindi në Tiranë, më 14 prill. Pasi mbaroi liceun artistik “Jordan Misja” për aktor në Tiranë (1954), punoi ca kohë si punëtor, kreu shërbimin ushtarak në Gjirokastër, ku u aktivizua si aktor. Më pas vijoi studimet universitare për regjisure teatri në Institutin Shtetëror të Artit Teatror, Gitis (Gosudarstvjenij Institut TeatraInovo Iskusta), Moskë , në Bashkimin Sovjetik, deri në vitin 1959.U dallua si një ndër studentet më të mirë të kursit. Luajti aty Edi Karbonen në dramën Pamje nga ura të Artur Milerit, vënë në teatrin Ucebnij të Moskës, pastaj rolin e Hozesë në filmin “Askush, kurrë nuk vdes”, 1959, me operatorët Viktor Gjika dhe Dhimitër Anagnosti. Pasi kreu studimet e larta, punoi si regjisor në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës deri në vitin 1967 dhe nga ky vit deri në 1992 në Teatrin Popullor, ku për një kohe ishte edhe drejtor i tij (1988-1991).Ka përgatitur shumë student për aktorë dhe regjisorë si pedagog i Mjeshtërisë së aktorit dhe regjisurës në Institutin e Lartë të Arteve, kurse në vitet 1974-1978 kreu, si pedagog i jashtëm, detyrën e shefit të katedrës së Regjisurës në atë institut. Të shumta kanë qenë shfaqjet e tij në Teatrin Kombëtar dhe teatror dramatikë të Shqipërisë, në Estradën e Tiranës, në Teatrin e Operës dhe Baletit, ku inskenoi disa opera të njohura nga repertori muzikor botëror e ai shqiptar .Ndihmesa që ai dha për ngjitjen dhe afirmimin e dramës shqipe në skenë mbetet nga meritat kryesore. P.Mani solli qysh herët në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës një frymë të re, që u përkap gjerazi më vonë nga teatri shqiptar përgjithësisht. Veçmas kjo ra në sy në ngulmimin e tij ndaj mënyrës realiste të lojës së aktorëve, vërtetësisë, kundër këngëzimeve, patetikës, emfazës, shfaqjeve të diletantizmit etj.; po kështu, solli risi në njëmendësimin me mjete e forma ekspresive të mizanskenës, te dekoreve, aplikimin e guximshëm të konvencionit, nderfutjen e spikamave ekspresioniste, simbolike apo të parimeve konstruktiviste në trajtimin e rrafshit skenik, sip.sh. te dramat; “Pamje nga ura” (1961) e Artur Milerit, “Vdekja e Blanko Postnet” (1962) e Bernard Shout, “Këneta” (1964) sipas romanit të Fatmir Gjatës, “Hijet e natës” (1965) e Vedat Kokonës, “Rrethimi i bardhë” (1966) e Naum Priftit. Ishte individualiteti më i shquar i regjisurës sonë në vitet ’60-’80. P.Mani spikati për intuitën të mprehtë dhe imagjinatën pjellore. Stili i tij u formësua me tej në Teatrin Kombëtar në vitet 1967-1992.Me shfaqjet e shumta në këtë teater ai dalloi për vërtetësinë, ashpërsinë dhe konkretësinë e madhe në dhënien e konflikteve dhe tablove të jetës, që funksionalizoheshin rëndom si gjendje apo trysni psikike, herë të llojit satiriko-dramatik dhe herë të llojit tragjiko –heroik (përmendim pjesët: “Fytyra e dytë” ,1968, e Dritëro Agollit; “I pazëvendesueshmi”, 1974, e Qamil Buxhelit; “Përmbytja e madhe” ,1976, e Kolë Jakovës; “Monserati”, 1983, e Robles; “Prometeu”, 1984, e Viktor Eftimiut).Veçori e P. Manit ishte edhe prirja për të ndërtuar kundërshti e kontraste të forta, me veprime e kahe të përcaktuara, ku ndihej prania e një qëllimi të ngulitur kryekreje, i cili shndërrohej, në fund, në metaforë (“Vajza pa prikë”, 1966, e Nikollaj Ostrovskit, në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës dhe në Institutin e Lartë të Arteve,1971).Ngulmimi për stilizimin klasicist të karaktereve, që vizatohen deri në hollësitë e tyre plastiko-ritmike, si dhe vendosja e veprimit në suazat e një mjedisi skenografik të konvencionalizuar, me një mizanskenë të tipit dinamik, ra në sy në trajtimin e çlirët të komedisë së Shekspirit “Nata e dymbëdhjetë” (më 1965, në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës dhe, sidomos, më 1987 në Teatrin Kombëtar, ku ai aplikoi formën e vodevilit dhe të komedisë muzikore).Krijimtaria regjisoriale e P. Manit ka rënë në sy, po ashtu, në trajtimin plot nerv e pasion të pjesëve me theksa politike të kohës, si “Cuca e maleve”, 1967, e Loni Papës; “Shënomëni” dhe mua, 1974, e Hamza Minarollit; “Komunistët”, 1981 dhe “Furrnalta”, 1976, të Ruzhdi Pulahës. Ai parapëlqente alternimin e gjendjeve emocionale, me kapërcime të papritura e bashkëjetesa të guximshme të seriozes me qesharaken, të tragjikes e dramatikes me grotesken e komiken, të heroikes dhe të madhërishmes me vulgaren dhe të ultën. Një synim të tillë e realizoi veçanërisht me vënien në skenë të dramës së Bertold Brehtit, “Arturo Ui” (1971), një nga pjesët teatrore që u realizua enkas dhe me sukses parimet e njohura brehtiane të tjetërsimit, të distancimit, të karakterit rrëfyes të ndodhive, të prerjes së planeve interpretative, te grotesku, të prishjes së iluzionit skenik, të ndërprerjes së qëllimit të aksionit etj.Në punën me aktorin P. Mani përdori gjerazi metodën e etydeve, çastet improvizuese dhe demonstrimin. Teknika teatrale në imazhin e tij fitonte funksione artistike. Duke pasur hobi arkitekturen, edhe për këtë arsye, mizanskenat e tij ndërtoheshin shpesh vertikalisht (drama “Bidermani dhe zjarrvënësi”,1976, e M. Fisherit). Ishte mjeshtër i krijimit të skenave masive, i spektaklit madhështor, epiko-heroik, rëndom me theksa kombëtare e shenjime të anëve sublime të historisë së popullit shqiptar, porse brenda një forme realiste e të besueshme të të shprehurit artistik (pjesët: “Gjenerali i ushtrisë së vdekur, 1972, dramatizimi i P. Manit sipas romanit me të njëjtin titull të Ismail Kadaresë në Teatrin Kombëtar dhe më 1976 në Teatrin Krahinor të Prishtinës, Kosovë; “Kush e solli Doruntinën” ,1988, dramatizimi i P. Mani sipas novelës me të njëjtin titull të I. Kadaresë, në Teatrin e Kombësive të Shkupit, Maqedoni; “Epoka para gjyqit”, 1976( drama e Ekrem Kryeziut etj.).Në shumë shfaqje të tij, P. Mani u ka kushtuar kujdes vizatimit të personazheve kontradiktorë, dyfytyrëshe e të tjetërsuara; gjithashtu metimit për të krijuar “galeri” dhe “mozaik” figurash, karakteresh, në tonime tragjikomoke, shpesh groteske, me truke dhe efekte të qëllimta teatrore, sip.sh. “pikat” apo “goditjet” në fund të tablove, në episode të veçanta etj. I pajisur me cilësi aktoriale, ai luajti bukur rolin e Sali Protopapës në filmin “I teti në bronz” (1969), si dhe disa role të tjera në teater dhe film (Stavri Lara në filmin “Vitet e para”, 1966; babai në filmin “Larg barbarëve”, 1995, të regjisores franceze Liri Begeja). Në vitin 1999 iu dha titulli “Qytetar Nderi” i Korçës.U largua nga Shqipëria në vitin 2000 dhe emigroi në SHBA, si nënshtetas amerikan. Mban titullin “Artist i Popullit”. Piro Mani ndërroi jetë në moshën 89-vjeçare në SHBA, ku jetonte prej gati dy dekadash me bashkëshorten Pavlina Mani dhe fëmijët e tyre.

Po sot kujtojmë edhe 92 vjetorin e lindjes të aktorit dhe regjisorit të mirënjohur Piro Mani. Nderim dhe respekt për figurën e tij?Pirro Mani (1932-2021). Regjisor. Lindi në Tiranë, më 14 prill. Pasi mbaroi liceun artistik “Jordan Misja” për aktor në Tiranë (1954), punoi ca kohë si punëtor, kreu shërbimin ushtarak në Gjirokastër, ku u aktivizua si aktor. Më pas vijoi studimet universitare për regjisure teatri në Institutin Shtetëror të Artit Teatror, Gitis (Gosudarstvjenij Institut TeatraInovo Iskusta), Moskë , në Bashkimin Sovjetik, deri në vitin 1959.U dallua si një ndër studentet më të mirë të kursit. Luajti aty Edi Karbonen në dramën Pamje nga ura të Artur Milerit, vënë në teatrin Ucebnij të Moskës, pastaj rolin e Hozesë në filmin “Askush, kurrë nuk vdes”, 1959, me operatorët Viktor Gjika dhe Dhimitër Anagnosti. Pasi kreu studimet e larta, punoi si regjisor në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës deri në vitin 1967 dhe nga ky vit deri në 1992 në Teatrin Popullor, ku për një kohe ishte edhe drejtor i tij (1988-1991).Ka përgatitur shumë student për aktorë dhe regjisorë si pedagog i Mjeshtërisë së aktorit dhe regjisurës në Institutin e Lartë të Arteve, kurse në vitet 1974-1978 kreu, si pedagog i jashtëm, detyrën e shefit të katedrës së Regjisurës në atë institut. Të shumta kanë qenë shfaqjet e tij në Teatrin Kombëtar dhe teatror dramatikë të Shqipërisë, në Estradën e Tiranës, në Teatrin e Operës dhe Baletit, ku inskenoi disa opera të njohura nga repertori muzikor botëror e ai shqiptar .Ndihmesa që ai dha për ngjitjen dhe afirmimin e dramës shqipe në skenë mbetet nga meritat kryesore. P.Mani solli qysh herët në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës një frymë të re, që u përkap gjerazi më vonë nga teatri shqiptar përgjithësisht. Veçmas kjo ra në sy në ngulmimin e tij ndaj mënyrës realiste të lojës së aktorëve, vërtetësisë, kundër këngëzimeve, patetikës, emfazës, shfaqjeve të diletantizmit etj.; po kështu, solli risi në njëmendësimin me mjete e forma ekspresive të mizanskenës, te dekoreve, aplikimin e guximshëm të konvencionit, nderfutjen e spikamave ekspresioniste, simbolike apo të parimeve konstruktiviste në trajtimin e rrafshit skenik, sip.sh. te dramat; “Pamje nga ura” (1961) e Artur Milerit, “Vdekja e Blanko Postnet” (1962) e Bernard Shout, “Këneta” (1964) sipas romanit të Fatmir Gjatës, “Hijet e natës” (1965) e Vedat Kokonës, “Rrethimi i bardhë” (1966) e Naum Priftit. Ishte individualiteti më i shquar i regjisurës sonë në vitet ’60-’80. P.Mani spikati për intuitën të mprehtë dhe imagjinatën pjellore. Stili i tij u formësua me tej në Teatrin Kombëtar në vitet 1967-1992.Me shfaqjet e shumta në këtë teater ai dalloi për vërtetësinë, ashpërsinë dhe konkretësinë e madhe në dhënien e konflikteve dhe tablove të jetës, që funksionalizoheshin rëndom si gjendje apo trysni psikike, herë të llojit satiriko-dramatik dhe herë të llojit tragjiko –heroik (përmendim pjesët: “Fytyra e dytë” ,1968, e Dritëro Agollit; “I pazëvendesueshmi”, 1974, e Qamil Buxhelit; “Përmbytja e madhe” ,1976, e Kolë Jakovës; “Monserati”, 1983, e Robles; “Prometeu”, 1984, e Viktor Eftimiut).Veçori e P. Manit ishte edhe prirja për të ndërtuar kundërshti e kontraste të forta, me veprime e kahe të përcaktuara, ku ndihej prania e një qëllimi të ngulitur kryekreje, i cili shndërrohej, në fund, në metaforë (“Vajza pa prikë”, 1966, e Nikollaj Ostrovskit, në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës dhe në Institutin e Lartë të Arteve,1971).Ngulmimi për stilizimin klasicist të karaktereve, që vizatohen deri në hollësitë e tyre plastiko-ritmike, si dhe vendosja e veprimit në suazat e një mjedisi skenografik të konvencionalizuar, me një mizanskenë të tipit dinamik, ra në sy në trajtimin e çlirët të komedisë së Shekspirit “Nata e dymbëdhjetë” (më 1965, në teatrin “A.Z.Çajupi” të Korçës dhe, sidomos, më 1987 në Teatrin Kombëtar, ku ai aplikoi formën e vodevilit dhe të komedisë muzikore).Krijimtaria regjisoriale e P. Manit ka rënë në sy, po ashtu, në trajtimin plot nerv e pasion të pjesëve me theksa politike të kohës, si “Cuca e maleve”, 1967, e Loni Papës; “Shënomëni” dhe mua, 1974, e Hamza Minarollit; “Komunistët”, 1981 dhe “Furrnalta”, 1976, të Ruzhdi Pulahës. Ai parapëlqente alternimin e gjendjeve emocionale, me kapërcime të papritura e bashkëjetesa të guximshme të seriozes me qesharaken, të tragjikes e dramatikes me grotesken e komiken, të heroikes dhe të madhërishmes me vulgaren dhe të ultën. Një synim të tillë e realizoi veçanërisht me vënien në skenë të dramës së Bertold Brehtit, “Arturo Ui” (1971), një nga pjesët teatrore që u realizua enkas dhe me sukses parimet e njohura brehtiane të tjetërsimit, të distancimit, të karakterit rrëfyes të ndodhive, të prerjes së planeve interpretative, te grotesku, të prishjes së iluzionit skenik, të ndërprerjes së qëllimit të aksionit etj.Në punën me aktorin P. Mani përdori gjerazi metodën e etydeve, çastet improvizuese dhe demonstrimin. Teknika teatrale në imazhin e tij fitonte funksione artistike. Duke pasur hobi arkitekturen, edhe për këtë arsye, mizanskenat e tij ndërtoheshin shpesh vertikalisht (drama “Bidermani dhe zjarrvënësi”,1976, e M. Fisherit). Ishte mjeshtër i krijimit të skenave masive, i spektaklit madhështor, epiko-heroik, rëndom me theksa kombëtare e shenjime të anëve sublime të historisë së popullit shqiptar, porse brenda një forme realiste e të besueshme të të shprehurit artistik (pjesët: “Gjenerali i ushtrisë së vdekur, 1972, dramatizimi i P. Manit sipas romanit me të njëjtin titull të Ismail Kadaresë në Teatrin Kombëtar dhe më 1976 në Teatrin Krahinor të Prishtinës, Kosovë; “Kush e solli Doruntinën” ,1988, dramatizimi i P. Mani sipas novelës me të njëjtin titull të I. Kadaresë, në Teatrin e Kombësive të Shkupit, Maqedoni; “Epoka para gjyqit”, 1976( drama e Ekrem Kryeziut etj.).Në shumë shfaqje të tij, P. Mani u ka kushtuar kujdes vizatimit të personazheve kontradiktorë, dyfytyrëshe e të tjetërsuara; gjithashtu metimit për të krijuar “galeri” dhe “mozaik” figurash, karakteresh, në tonime tragjikomoke, shpesh groteske, me truke dhe efekte të qëllimta teatrore, sip.sh. “pikat” apo “goditjet” në fund të tablove, në episode të veçanta etj. I pajisur me cilësi aktoriale, ai luajti bukur rolin e Sali Protopapës në filmin “I teti në bronz” (1969), si dhe disa role të tjera në teater dhe film (Stavri Lara në filmin “Vitet e para”, 1966; babai në filmin “Larg barbarëve”, 1995, të regjisores franceze Liri Begeja). Në vitin 1999 iu dha titulli “Qytetar Nderi” i Korçës.U largua nga Shqipëria në vitin 2000 dhe emigroi në SHBA, si nënshtetas amerikan. Mban titullin “Artist i Popullit”. Piro Mani ndërroi jetë në moshën 89-vjeçare në SHBA, ku jetonte prej gati dy dekadash me bashkëshorten Pavlina Mani dhe fëmijët e tyre.

Advertisement

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Nata e dytë e Festivalit të Serenatave solli në skenën e vjetër të Pazarit artistë të shquar

Nata e dytë e Festivalit të Serenatave solli në skenën e vjetër të Pazarit artistë të shquar, duke na përjetësuar në ritmet e serenatave të dashurisë dhe këngëve që kanë mbushur rrugët e qytetit ndër vite. Me një repertor të veçantë, muzika fali emocion, nostalgji dhe një atmosferë të papërsëritshme.

Advertisement

Faleminderit të gjithë atyre që u bashkuan dhe mbështetën këtë udhëtim muzikor, si dhe artistëve të mrekullueshëm që na rikthyen magjinë e serenatës.

REDAKTUAR nga:

Advertisement

“KORÇA BOOM”

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Endri dhe Stefi ndezën skenën e Festivalit të Serenatës

Endri dhe Stefi ndezën skenën e Festivalit të Serenatës me performancën e tyre të jashtëzakonshme! Me interpretimet e tyre të ndjera dhe harmoninë e mrekullueshme të zërave, ata e kthyen natën në një përjetim emocional dhe nostalgjik për të gjithë të pranishmit.

Advertisement

Sonte, në natën e dytë të festivalit, ju ftojmë të bëheni pjesë e kësaj atmosfere. Skena do të ndriçohet nga emra të tjerë të mëdhenj të muzikës dhe ju presim për një tjetër mbrëmje plot pasion dhe melodi.

Ejani të festojmë bashkë traditën e bukur të serenatave në Korçë!

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Continue Reading

Kulture

Mbrëmë në Muzeun Arkeologjik, tingujt e serenatave

Mbrëmë në Muzeun Arkeologjik, tingujt e serenatave ngjallën kujtime dhe emocione të

Advertisement

bukura.

Një mbrëmje e mbushur me art dhe dashuri për muzikën.

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Continue Reading

Kulture

Alba Bioque dhe Vicente Morales në Korça Serenights më 28 shtator

Duke sjellë një shije të traditës së serenatës së Spanjës, Alba Bioque dhe Vicente Morales në

Advertisement

piano do të mbushin natën me melodi shpirtërore në Korça Serenights më 28 shtator. Le të

shkrihet muzika e dy vendeve në një natë të bukur!

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Advertisement
Continue Reading

Fama

David Shaholli korçari që po shkëlqen në arenën ndërkombëtare të muzikës latine

David Shaholli i njohur gjerësisht me emrin artistik DJ Tronky është korçari që po shkëlqen në arenën ndërkombëtare të muzikës latine.

Advertisement

Suksesi i tij është një dëshmi e potencialit që ka një artist shqiptar për të ndikuar në skenën muzikore botërore, duke bashkuar kulturat dhe zhanret përmes muzikës.

Bravo David!

Advertisement

Vijo të shkëlqesh!

REDAKTUAR nga:

Advertisement

“KORÇA BOOM”

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Shkrimtarja Athina Bino promovon të shtunën 3 vëllime me poezi

Klubi i Shkrimtarëve “Bota e Re” dhe Biblioteka publike ju ftojnë të merrni pjesë në takimin për promovimin e 3 vëllimeve me poezi, “Tingujt e shpirtit, Kërkoj yllin tënd, Korçë, e mirka ime”, të autores korçare Athina Bino, ditën e shtunë, datë 28 shtator 2024, ora 11.00, në mjediset e Bibliotekës publike, Korçë.

Advertisement

Jeni të mirëpritur!

REDAKTUAR nga:

Advertisement

“KORÇA BOOM”

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Vaskë Niço do të performojë më 28 Shtator në Korça Serenights

Vaskë Niço, një artist i njohur dhe i dashur në botën e serenatave korçare, do të performojë më

Advertisement

28 Shtator në Korça Serenights. Me zërin dhe stilin e tij të veçantë, ai dhe banda e tij do të

sjellin atmosferën e ngrohtë dhe nostalgjike të serenatave në Pazarin e Vjetër.

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Advertisement
Continue Reading

Arsimi

Muzeu i Arsimit aktivitete me rastin e Ditës Evropiane të Trashëgimisë

Si gjithmonë me rastin e Ditëve Evropiane të Trashëgimisë Muzeu i Arsimit organizon aktivitete me në qendër nxënësit e shkollave.

Advertisement

Për këtë vit duke u bazuar në temën: “Rrugë, rrjete dhe lidhje”, planifikuam lojën “Kërko thesarin” në bashkëpunim me klasën e IV të shkollës “Sotir Gurra”.

Loja konsistonte në gjetjen e një objekti të trashëgimisë kulturore i nxjerrë nga arkivat dhe i fshehur në muze. Për ta gjetur nxënësit duhet të kalonin në disa hapa duke mësuar ndërkohë historinë e Mësonjëtores dhe të disa personaliteteve kyç që luftuan për vazhdimësinë e shkollës.

Advertisement

Pasi nxënësit gjetën objektin, u diskutua rreth mbrojtjes, konservimit dhe transmetimit të qëndrueshëm të trashëgimisë tek brezat e ardhshëm.

REDAKTUAR nga:

Advertisement

“KORÇA BOOM”

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Teatri “Andon Zako Çajupi” për herë të parë shfaqje në Worcester!

Trupa e teatrit të Korçës do të jetë për herë të parë në Worcester, ku do të jetë prezent me një shfaqje që ka korrur sukses në Korçë.

Advertisement

Bëhet fjalë për shfaqjen “Nuse vetëm për letra”. Një shfaqje që do të jepet në muajin tetor dhe pikërisht më datën 18-të. Nga sa është mësuar nga organizatorët, ka filluar që në këto moment të njoftohen të gjithë shqiptarët dhe sidomos korçarët, të ndjekin këtë shfaqje të Lenga Bungos me aktorët e teatrit të Korçës.

Një shfaqje që pritet të korrë sukses pasi niveli dhe cilësia në interpretim është shumë e lartë.

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Advertisement
Continue Reading

Kulture

Erdhi koha për Serenights Korça!/ Dy netë serenatash të bukura 27-28 shtator

Erdhi koha për Serenights Korça! Ja axhenda e plotë për dy netë serenatash të bukura 27-28

Advertisement

shtator.

Programi i plotë i Korça Serenights Festival

Advertisement

Dy net fantastike me serenatat më të bukura korçare.

Mos e humb Korçën!

Advertisement

Datë 27-28 shtator

Pazari i Vjetër, Korçë

Advertisement

REDAKTUAR nga:

“KORÇA BOOM”

Advertisement

Continue Reading

Flash News